YP årsmøde og generalforsamling 2021!

Årsmøde samt generalforsamling med valg til bestyrelsen i Yngre Pædiatere afholdes den 4. september 2021 på Cabinn, Arni Magnussons Gade 1, 1577 København

Læs mere om program, tilmelding og mulighed for transport-refusion til folk bosat på Fyn eller i Jylland

Årsmøde

Årets emne er det længe ventede og ønskede infektionspædiatri. Der kommer både utroligt dygtige pædiatere og fortæller om det, de ved allermest om, og så har vi også en gæst fra mikrobiologisk, så vi bliver klædt på til at undersøge og behandle patienterne allerbedst tænkeligt. Vi glæder os så meget til at se jer!

Ved spørgsmål, fødevareallergier eller særlige ønsker, kontakt da vores email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., hvor man selvfølgelig også kan melde sig med et festligt indslag til middagen om aftenen. Vedr. generalforsamling kommer separat mail med vedtægter, forslag til vedtægtsændringer og opstilling til bestyrelsen til foreningens medlemmer. For at deltage i YP-kurser, herunder årsmødet, kræves medlemskab i YP.

Program - infektionspædiatri

10:00-10:30 – Velkomst og morgenkaffe

10:30-11:15 – Ulrikka Nygaard: ”Opdatering på nyheder i infektionspædiatri”

11:15-11:30 – pause

11:30-12:30 – Lone Graff Stensballe: "Vacciner til børn: Hvilke vacciner - og hvilke særlige hensyn og etiske overvejelser medfører vaccination af børn"

12:30-13:15 – frokost

13:15-13:30 - Formandens beretning

13:30-14:15 – Katrine Schou Sandgaard: "Børns unikke immunforsvar: Hvorfor kan børn klare infektioner bedre end voksne?"

14:15-14:30 – pause

14:30-15:15 – Klaus Bønnelykke: “Astma, bronkitis og bronkiolitis - hvad er forskellen?”

15:15-15:30 – pause

15:30-16:15 – Frederik Boetius Hertz: ”Mikrobiologi og antibiotika”

17:00-19:00 – Generalforsamling

19:30-??:?? – middag og fest

Hvis man ønsker at overnatte på Cabinn, er det selvarrangeret.

Tilmelding sker på hjemmesiden

Transportkassen

Vi forsøger noget nyt i år for at få YP’ere fra hele landet til at deltage i årsmøde: transportstøtte. Kommer du langvejs fra, så kan du få dækket 300 kroner af din transport. Det er så simpelt, at du skal være bosiddende vest for storebælt og så skal du dokumentere at du er tilmeldt årsmødet. Efter årsmødet vil der blive lavet en samlet refusion til alle der lever op til kravene.

1) tilmeld dig årsmøde

skriv "Transportkasse" i emnefeltet og oplys os din bopæl, så modtager du refusion efter afholdt årsmøde

Vi glæder os til at se en masse jyder og fynboer til årsmødet!

INDKALDELSE

Yngre Pædiateres generalforsamling 2021, 4/9 kl. 17 – 19

Konferencelokalet på Cabinn Copenhagen

Dagsorden:

Valg af dirigent.
Valg af referent.
Beretning ved formanden eller dennes stedfortræder.
Godkendelse af det reviderede regnskabet 2019/2020.
Gennemgang af budget/foreløbigt regnskab 2020/2021.
forslag fra bestyrelsen eller medlemmerne med begrundelse.
Fastlæggelse af kontingent.
Valg til bestyrelse.
Valg af 2 revisorer.
Eventuelt
Bestyrelsen 2020-2021

Gylli Mola, Li Juel Mortensen, Dorthe Vittrup, Helene Jensen, Lambang Arianto, Anna Herskind, Trine Mølbæk Jensen og Tilde Rasmussen

Vi glæder os til at se jer. Information om frister forud for generalforsamlingen:

24/7: Indkaldelsen skal være sendt ud til medlemmerne senest 6 uger før generalforsamlingen

7/8: Vedtægtsændringsforslag skal være bestyrelsen i hænde senest 4 uger før generalforsamlingen

21/8: Bestyrelsen skal udsende vedtægtsændringsforslag senest 2 uger før generalforsamlingen

Dagsorden i prinvenlig version findes her

Stil op til bestyrelsen

Som altid er det muligt at stille op til YP's bestyrelse.
Vi anbefaler at du fortæller kort om dig selv og din motivation for at stille op, under generalforsamlingen.

Du kan allerede nu sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og melde dit kandidatur, skriv "valg til bestyrelsen" i emnefeltet, eller du kan stille op på selve dagen.

Rækkefølgen for at afholde en kort motivationstale er

1) kandidater som har meldt sig via mail

2) kandidater som stiller på på selve dagen

3) bestyrelsesmedlemmer som genopstiller

Hvis man ønsker at stille op men ikke har mulighed for at deltage fysisk til året GF, kan man melde sit kandidatur på mail og så vil vi sørge for en virtuel løsning.

Vi planlægger at afholde konstituerende besturelsesmøde d 6 oktober kl 18-21 i københavn. Det er også muligt at deltage i mødet online.

Årets Uddannelsespris

Hjælp os med at hylde dem der har gjort det allerbedst for vores uddannelse i pædiatri!

I år til DPS’ generalforsamling uddeler vi igen:

Årets Uddannelsespris

Vi har brug for jeres hjælp til at finde den/de rette modtagere af Årets Uddannelsespris

Formålet med YP's uddannelsespris er at tilskynde til forbedret uddannelse. Prisen går derfor til en person, afdeling eller lignende, der har gjort en særlig indsats for at fremme uddannelse af yngre læger/pædiatere.

De seneste års vindere blev:
2016 Anders Pærregaard, Hvidovre Børneafdeling
2017 Herlev Børne- og Ungeafdeling, Børnemodtagelsen
2018 Christina Bjørn, Ledende Overlæge Esbjerg Børne- og Ungeafdeling
2019 Ulrikka Nygaard, Overlæge Rigshospitalet

2020 Signe Thim, Afdelingslæge Aahus Universitetshospital

I har altså hermed muligheden for at give et skulderklap til en eller flere personer, som har gjort noget særligt.
…Så hvem skal vinde prisen i år?

Skriv gerne følgende i indstillingen:

Personen eller afdelingens navn. En begrundelse for hvorfor denne person eller afdeling bør modtage YP’s uddannelsespris.

Send nomineringen til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og skriv "Årets Uddannelsespris" i emnefeltet. Frist for nominering er d. 19.9.

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og få seneste nyt om kurser og uddannelse.
.